آرشیو دی ماه 1399

رفع مشكلات جنسي

نكات طلايي مربوط به كاشت ناخن

۱۹ بازديد

تاثير پيلينگ در زيبايي چهره

استفاده از لوسيون بدن در حفظ رطوبت و زيبايي بدن بسيار موثر است و مراقبت از پوست با استفاده از لوسيون بدن بسيار اهميت دارد.
اگردست‌هايتان بعد از شستن ظرف يا گردگيري خانه حساس و خشك مي‌شود و گاهي اوقات مي‌خارد، لوسيون‌هاي دست به كمك شما مي‌آيد. بد نيست شيشه‌اي از لوسيون مورد علاقه‌تان را در آشپزخانه نگه داريد و بلافاصله بعد از اتمام كارهاي منزل سراغ آن برويد و تمام دست‌تان را به آن آغشته كنيد.
استفاده از لوسيون‌هاي بدن يكي از ساده‌ترين راه‌هاي حفظ سلامت پوست بدن‌ است. لوسيون‌هاي حمام بدن باعث مرطوب‌ كردن سطح پوست‌ مي‌شود و از خشك شدن پوست‌تان جلوگيري مي كند؛ در حالي كه لوسيون‌هاي معمولي بدن به پوست‌تان حس طراوت و جواني مي‌بخشد...

افرادي كه در مناطق خشك زندگي مي‌كنند و پوستي حساس و خشك دارند، اغلب از لوسيون‌هاي بدن استفاده مي‌كنند. پوستي كه به‌خاطر خشكي، سرما و گرماي بيش از حد حساس و تحريك شده است احتياج به مراقبت ويژه‌اي دارد. شما مي‌توانيد با استفاده از لوسيون‌ها رطوبت و مراقبت‌هاي ويژه را به پوست‌تان هديه دهيد. برخي از افراد به‌طور ژنتيكي پوست حساسي دارند و به شرايط آب و هوايي و اقليمي ربطي ندارد؛ به اين افراد استفاده از لوسيون‌هاي حمام را پيشنهاد مي‌كنيم. استفاده از انواع روغن‌هاي گياهي نيز به‌عنوان لوسيون حمام رايج است.

حتي اگر پوست شما از نوع معمولي يا چرب باشد، بازهم ممكن است بخش‌هاي خشكي از بدن‌تان مانند اطراف آرنج و زانوها شما را ناراحت كند. شما مي‌توانيد با استفاده از لوسيون‌هاي بعد از حمام و قبل از خواب به داد اين نواحي از بدن‌تان برسيد. استفاده منظم از لوسيون‌ها در رفع خشكي‌هاي اطراف زانو و آرنج معجزه مي‌كند.

كدام براي پوست ما مناسب ترهست؟

اينكه كدام يك از اين محصولات مراقبت از بدن بهترند، به نوع پوست شما مربوط مي شه. البته كمي هم به سليقه، مثلا بعضي ها دوست ندارند چربي روي پوستشون بمونه، پس بهتره از لوسيون استفاده كنند كه چربي كمتري داره.

اما در كل، اگر پوستتون خشكه از اون جا كه لوسيون ها و كرم ها حاوي آب هستن، مي تونن گزينه ي مناسبي باشند. لوسيون ها به علت چربي پايين، براي پوست هاي چرب عالي هستند، در حالي كه كرم ها براي پوست هاي خشك بهترند.

از آنجا كه كره بدن، بالم و روغن بدن بافت غليظي دارند و زمان بيشتري روي پوست مي مونن، براي پوست هاي خشك گزينه مناسبي هستند. خيلي ها دوست دارند از Body Butter روي نواحي بسيار خشك بدن مانند لب، آرنج ها، زانو ها و پاها استفاده كنند.

خلاصه، تنها ماده اي كه واقعا باعث مرطوب كردن پوست مي شه آبه ( يا تركيبات و محلول هايي كه ميزان زيادي آب دارند)، پس اگر پوست شما واقعا خشكه محصول رو روي پوست مرطوب استفاده كنيد يا محصولي رو انتخاب كنيد كه درصد بالايي آب داشته باشه. روغن ها و كره بدن ها باعث نرم و لطيف شدن پوست مي شوند و با ايجاد يك لايه روي پوست از هدر رفتن آب پوست جلوگيري مي كنند. كره و روغن بدن (برخلاف روغن معدني) پر از انواع ويتامين ها و مواد مغذي هستند و پوست را تقويت مي كنند.

با دانستن اين تفاوتها به راحتي مي تونيد موقع خريد، محصول مناسب پوستتون رو بدون سردرگمي پيدا كنيد.